با وجود اینکه گفته می‌شود شخصیت «جان» در پایان قسمت چهارم از مجموعه فیلم‌های «جان ویک» جان خود را از دست می‌دهد، اما خبرها حاکی از آن است که قرار است قسمت پنجم این فرانچایز با حضور کیانو ریوز ساخته شود.

بازگشت غیرمنتظره «جان ویک»؛ کیانو ریوز با قسمت پنجم به سینماها بازمی‌گردد

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به موفقیتی که «جان ویک: فصل ۴» با کسب درآمد بیش از ۴۴٠ میلیون دلاری در فروش جهانی خود به‌دست آورد، بازگشت «جان» به قسمت جدید این مجموعه از فیلم‌ها دور از انتظار نیست چرا که در هالیوود امروزی، پایان یک فرانچایز با این نوع از درآمدها تقریباً بی‌سابقه است.

این در حالی است که پس از انتشار «جان ویک: قسمت ۴»، چاد استاهلسکی، کارگردان این سری فیلم‌های اکشن، در مصاحبه‌ای به طور تلویحی اعلام کرد که سری فیلم‌های «جان ویک» به پایان رسیده‌ است.

این کارگردان آمریکایی با بیان اینکه نمی‌خواهد به هوش مخاطب توهین کند، گفت: اگر در این مقطع به عنوان تماشاگر به ادامه «جان ویک» بی‌اندیشم «احساس فریب‌خوردن» می‌کنم. او همچنین افزود بازگشت «ویک» نیازمند یک توجیه قوی و منطقی است.

اندکی پس از این اظهار نظر واضح آقای کارگردان، جو دریک، یکی از مدیران استودیو لاینزگیت که تولید مجموعه فیلم‌های «جان ویک» را برعهده دارد، تأیید کرد که قسمت پنجم از این فرانچایز در حال توسعه است.

به نظر می‌رسد استودیو توانسته استاهلسکی را برای بازگرداندن «ویک» قانع کند، زیرا در اکتبر ۲۰۲۳ وی در اظهاراتی کاملا متفاوت تأیید کرد که ایده‌هایی برای ساخت پنج دنباله دیگر از «جان ویک» دارد. با این حساب مرگ «جان» در قسمت چهارم از این فرانچایز چیزی شبیه به یک شوخی است و تا قسمت نهم او هنوز راه زیادی در پیش است.

شخصیت «جان ویک» به نوعی به موجودی فراطبیعی تبدیل شده که می‌تواند بارها گلوله بخورد، چاقو بخورد، مورد حمله قرار گیرد و دفن شود و همچنان زنده بماند. در طول این مجموعه از فیلم‌ها، لحظات زیادی وجود داشته که ویک باید می‌مرد، اما معجزه‌آسا دوباره برمی‌خیزد و به مسیرش ادامه می‌دهد.

ظاهراً استودیو لاینزگیت قصد خداحافظی با «جان ویک» را ندارد؛ آن‌ها اخیراً اعلام کردند قرار است سریالی تحت عنوان «جان ویک: زیر نظر های تیبل» از این فرانچایز پرطرفدار ساخته شود و ریوز نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی با این مجموعه همراهی خواهد کرد.

در توضیحات مربوط به «جان ویک: زیر نظر های تیبل» آمده است که اعضای «جدید و قدیم های تیبل» با هم ترکیب می‌شوند و دنیای «ویک» را وارد دوره‌ای جدید می‌کنند. این رویکرد، مشابه مینی‌سریال «کانتیننتال: از جهان جان ویک»، یکی از بزرگ‌ترین تولیدات اورجینال پیکاک در سال ۲۰۲۳ است.مجموعه فیلم‌های «جان ویک» از سال ٢٠١۴ با اکران «جان ویک» آغاز شد و سپس با سه دنباله در سال‌های ٢٠١٧، ٢٠١۹ و ٢٠٢٣ به سینماها آمد. این فرانچایز موفق با بازی ریوز در نقش اصلی توانست به فروش بیش از یک میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی دست یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.